Följ Andrea & Ulf genom USA

Här kommer Ni att få följa vår resa i USA, som ska ta oss från Chicago till San Francisco, längs Route 66 och Highway 1. Samt våra förberedelser inför denna resa. Välkomna!

Dag 15 Los Angeles

Kategori: Dagbok

Vaknade upp för en dag i Los Angrles, en stad som är lika stor som Skåne om man läger ihop alla förorter som hänger ihop med downtown LA och det bor nästan 13 miljoner människor i detta område.

Tog oss ner till Santa Monica idag igen för att parkera bilen, finns gott om parkeringar här då staden kräver bil om man ska ta sig runt. För 12 dollar hade vi en bra parkering vid Santa Monica Pier hela dagen. Härifrån hoppade vi på hop on - hop off bussen. Idag blev det dock i det dock inte så  mycket hoppande. Då vi vill försöka se så mycket av LA som möjligt. Vi valde därför att åka tre turer med bussen.

Började med Santa Monica och Beverly Hills, efter halva turen byte vi till nästa som var Hollywood, även här blev det halva turen och vi hoppade på turen downtown LA. Denna tog vi hela vägen för att sedan ta resten av Hollywood och sedan Beverly Hills och Santa Monica. Blev totalt sju timmar buss inklusive en lunch i Hollywood.

Det var ett bra sätt att ta sig runt med buss och vi fick se mycket bland annat...

Och mycket mer!

När vi sedan kom tillbaka till Santa Monica hade vi planer på att hyra cyklar och cykla lite längs stranden. Men vi hade fått för mycket intryck under dagen att vi var ganska trötta, så det blev en fika på piren och lite strosande.

Sedan tog vi oss tillbaka till hotellet och här blev vi uppmärksamma på terrorattacken som drabbat Boston maraton, vi märkte inget förrän vi kom tillbaka. Men vi gick ut strax efter för att äta middag på en restaurang nära hotellet och på tv visades ständigt uppdateringar från nyheterna som bara sänder från Boston.

Vi antar att man nu kommer skärpa säkerheten ytterligare runt stora museum och liknande och vis flygplatserna. Vi har ju redan märkt att det ofta är säkerhetskontroller vid museum, utsiktstorn och hockeyn vi var på i Chicago.

Dock reagerade vi båda på att det innan helikopterturen över Grand Canyon inte var någon säkerhetskontroll.

Vi fick efter middagen lite bråttom tillbaka till hotellrummet då vi väntade samtal från Radio Sörmland Morgon och Jonas Carnesten. Vi gjorde en live uppdatering från LA. Så vill ni höra detta, ni som missade detta. Leta upp Radio Sörmland och lyssna på Morgon från kl 06.40. Inlägget finns inte uppe än men kommer nog under dagen.

Nu blir det sängen här för imorgon ska vi göra Universal Studios!